Logo do druku

Konfiguracja konta pocztowego w Outlook Express

Jedną z głównych zalet Internetu jest korzystanie z własnej skrzynki pocztowej, dzięki której można przesyłać informacje pomiędzy innymi użytkownikami Internetu. Aby móc korzystać z poczty najpierw trzeba ją odpowiednio skonfigurować. Z pozoru trudne zadanie, dzięki naszej pomocy okaże się dla Państwa miłą chwilą spędzoną przed komputerem.

W celu skonfigurowania konta używamy kreatora połączeń internetowych. Jeżeli w programie Outlook nie zainstalowano dotychczas żadnego konta, kreator uruchomi się przy pierwszym otwarciu programu pocztowego. Jeżeli się nie pojawia wybieramy z menu Narzędzia opcję Konta



Dalej otwieramy okno na zakładce Poczta i wybieramy opcję Dodaj, a następnie: Poczta.



W efekcie uruchamia się kreator połączeń internetowych. Teraz postępujemy zgodnie z instrukcją kreatora. Każde działanie kreatora potwierdzamy kliknięciem w przycisk Dalej, a ewentualne poprawki kliknięciem w przycisk Wstecz.


KREATOR POCZTY ELEKTRONICZNEJ OUTLOOK EXPRESS

KROK 1

W przykładzie zakładamy, że konto należy do Jana Kowalskiego, konto ma adres j.kowalski@4hosting.pl
Wpisz swoje imię i nazwisko, które będzie umieszczane w nagłówkach każdego napisanego listu.


KROK 2
Podaj swój adres internetowy - jego wygląd został podany przy rejestracji.


KROK 3
Zdefiniuj serwery poczty wchodzącej i wychodzącej - brzmią one tak samo jak domena w adresie e-mail. Typ serwera ustaw na POP3.


KROK 4

Najważniejszy punkt - konfiguracja logowania się na serwer. Wpisujemy nazwę użytkownika oraz hasło. Jako nazwa konta, w prezentowanym przykładzie wpiszemy - j.kowalski@4hosting.pl. Opcja Zapamiętaj hasło powoduje zapisanie hasła w komputerze.


KROK 5
Po kliknięciu na Dalej kreator konta zakończy pracę, tworząc konfigurację nowego konta pocztowego.



PODSTAWOWE USTAWIENIA WŁAŚCIWOŚCI POCZTY W OUTLOOK EXPRESS


Włącz opcję "antyoszusta" czyli autoryzację poczty wysyłanej - z Menu głównego wybierz grupę Narzędzia, a następnie Konta. Podświetlając wybrane konto i klikając Właściwości i przejdź do zakładki Serwery. W dolnej części zaznacz opcję Serwer wymaga uwierzytelnienia.



Następnie przejdź do zakładki Zaawansowane - odznacz opcje Pozostaw kopie wiadomości na serwerze celem odebrania ich w inny sposób, np.: webmailem. Oraz użytkownicy TP NEOSTRADY powinni zmienić port poczty wychodzącej na 587



Aby uchronić się przed zapełnieniem skrzynki pocztowej warto odznaczyć także opcje Usuń z serwera po upływie i wpisać ilość dni po której wiadomości mają być usuwane z serwera.


Potwierdzamy zapisanie wprowadzonych zmian kliknięciem w przycisk Zastosuj a następnie OK.