Logo do druku

Jak działa nawigacja warstwowa?

Klient będąc na stronie sklepu musi znaleźć produkt który go interesuje w jak najprostszy i jak najszybszy sposób. Wyobraźmy sobie sklep, w którym jest 10 kategorii, a do każdej kategorii po 60 produktów, które znajdują się przynajmniej 12 stronach – zanim znajdziemy interesujący nas produkt, poprzez przeglądanie każdej ze stron, zniechęcimy się.

Musimy dać naszym klientom możliwość filtrowania produktów według ich potrzeb, czy to według ceny, czy producenta lub według jakiejkolwiek innej cechy produktu. Daje to możliwość klientom szybszego znalezienia potrzebnego produktu.




Filtry nawigacji warstwowej

Filtrem, w nawigacji warstwowej na zamieszczonym obrazku są: Cena, Producent oraz Kolor. Są to te cechy, w których przy ich dodawaniu, w miejscu Używaj w nawigacji warstwowej, z listy rozwijalnej wybraliśmy że są filtrowalne.

Istnieją dwa rodzaje filtrowania cech:

* filtrowalne (z wynikami) – oznacza, to że będą wyświetlane tylko wartości, w których liczba wyników (liczba w nawiasie obok każdej wartości ) jest większa od 0.
* filtrowalne (bez wyników) – oznacza to, że wyświetlane będą wszystkie wartości, bez względy czy liczba wyników jest większa czy równa zeru.

W naszym przykładzie wybrany został typ : filrowalne z wynikami Aby cecha pojawiła się w nawigacji warstwowej musi być wprowadzona w trybie: menu rozwijalne, wielokrotny wybór lub cena. Dzięki wyborze odpowiedniego trybu wprowadzania cechy możemy zarządzać opcjami (dodawać, usuwać, zmienić pozycje ichwyświetlania), dzięki którym możliwe jest filtrowanie wyników.