Logo do druku

Tagi produktów - jak to działa?

Tagi są to opisy, które klient może dodawać do produktów, po to, by móc je lepiej zapamiętać np. w celu późniejszych zakupów. Są to więc w pewnym sensie słowa lub frazy kluczowe nadane przez tego klienta. Każdy zalogowany użytkownik może dodać dowolną liczbę tagów do każdego produktu, a następnie zmieniać ich nazwy lub usuwać je. Tagi będą widoczne dla każdego, kto będzie oglądał oznaczony nimi produkt , a wyświetlać się będą w bloku widocznym na karcie produktu. Administrator sklepu musi zaaprobować Tag zanim wyświetli się on na stronach sklepu, gdy jest on użyty w sklepie po raz pierwszy. Kiedy już dany Tag został raz zatwierdzony, użytkownicy mogą go do woli używać do oznaczania produktów i nie będzie on wymagał powtórnego zatwierdzenia.

Dodawanie tagów do produktów przez użytkowników

Klienci mogą dodawać tagi na karcie produktu w oknie Dodaj własne tagi, które znajduje się poniżej opisu produktu i tabeli cech.


Na rysunku powyżej widzimy, że klient dodał Tag „aktówka”. Jeśli użytkownik chce dodać Tag składający się z kilku wyrazów musi zawrzeć go w pojedynczym cudzysłowie (‘aktówka konferencyjna’) lub wpisać za pomocą określnika (aktówka_konferencyjna). Spacje używane są do oddzielenia tagów. Po wpisaniu tagów przez użytkownika pojawią się one w panelu administracyjnym i będą wymagały zatwierdzenia przez właściciela sklepu, żeby mogły się wyświetlać w publikacji.

Uwaga: Jako właściciel sklepu możesz dodawać własne tagi do produktów w celu ich promocji – dla lepszego uwidocznienia w sklepie, wyróżnienia ich.



Zatwierdzanie tagów

1. Po zalogowaniu do panelu administracyjnego przechodzimy do Katalog > Tagi > Oczekujące tagi
2. Zobaczysz listę nowo dodanych tagów, które nie zostały jeszcze zatwierdzone. Każdy Tag umożliwia administratorowi sklepu przeglądanie produktów oznaczonych tym Tagiem, a także klientów którzy użyli tego Tagu. Zobacz produkty otwiera listę wszystkich produktów, które zostały oznaczone tym Tagiem. Zobacz klientów otwiera listę wszystkich klientów, którzy użyli danego Tagu oraz informacja o id produktu, do którego go dodali.


3. Z tego widoku możesz wybrać za pomocą checkbox’a dowolną ilość tagów i wykonać na nich dowolną akcję: usunąć je lub zmienić ich status z Oczekującego na Zatwierdzony lub Nie zatwierdzony.

4. Kliknij w Tag, żeby go edytować

5. Możesz zmienić wprowadzony przez klienta Tag. Żeby włączyć Tag zmień status na Zatwierdzono i zapisz. Jeśli klient wpisał Tag, którego nie chcesz nigdy więcej widzieć w sklepie zmień status na Wyłączono i ten Tag nigdy nie pojawi się na stronie, nie będzie też pojawiał się w Oczekujących tagach.



Wyświetlanie zatwierdzonych tagów w publikacji

Poniżej prezentujemy wygląd boksu tagów, jaki pokaże się na każdej stronie sklepu, gdy tylko pierwszy produkt zostanie oznaczony Tagiem.

Jeśli przejdziemy do strony produktu, który został oznaczony , w blogu tagów klient zobaczy informację o dodanych tagach i będzie mógł dodać swój własny Tag.